Friday 5 January 2018

My exam result!

Assalamualaikum!

Hellooooooo hai gais! Happy 2018 ! So was your 2018? Korang azam apa tahun ni?

 Azam aku tahun ni macam lambat datang ke campus je. Sebab aku asyik lambat je. Hahaha dah penat datang awal kot last sem.

Result exam last sem pon dah keluar. I got 3.71.
Hm kira okay lah kot. First sem untuk degree, aku dapat 3.71. Kira okay la kot since aku ni bukan budak pandai. Im very grateful Alhamdulillah.

Tapi walaupun masa asasi i got better tapi semester ni ada arab kot!!

So kira okay lah . Thank you so much kepada yang tolong aku especially untuk subject arab since aku ni agak jahil untuk subject ni. Haha

Kalau nak tahu ada je manusia jenis tak bersyukur even dapat pointer 3.6++ kat kolej aku.

Aku tak salahkan dorang maybe sebab orang kat sini ramai tau yg pandai2. So kalau pointer 3.8+++ tu normal bagi dorang . Allahu

So pointer aku takde lah tinggi. Tapi alhamdulillah, aku bersyukur.
Ni asasi semester 1
Ni asasi semester2
Degree semester 1
Well, okay. Now i want to talk about my goals for this year. 

This year aku rasa macam tak nak buat benda2 bodoh macam last year. Ya Allah 2017 seriously banyak gila memories yang best and tak best.

2017;
- last year aku banyak buat benda bodoh which i am very regret untill now. Ergh. Haa tu lah. Aku azam tak nak dah buat benda2 bodoh cam last year. 
B
- last year jugak, i lost some friends. I got betray. Tersebar benda tak baik pasal aku disebabkan kawan aku sendiri. (Dan sampai sekarang some people pandang aku jahat dan kawan aku tu pulak act like know nothing and playing victim pula!)

-last year, orang-orang paling aku percaya bukak rahsia aku dengan orang lain. Imagine lah, orang paling kita percaya, tempat kita luah semua rahsia tetiba lepas rahsia tu tersebar rupanya orang yang paling kita percaya. Memang kena taik gila kot aku 2017 ni hahahaha but well, i survived. I forgived but not forget.

-tapi last year, aku first time buat part time masa cuti. so boleh la dapat sikit-sikit. Lain macam kan kalau duit hasil titik peluh kita acececeh. Alhamdulillah

-i gain some kg. Boleh lah. Masa 2016, berat aku 46kg. Then paling latest berat aku , aku timbang, 54kg. Wow hahahaha boleh la. Since aku memang dalam usaha nak dapat berat badan ideal. Im so happy! Hehe

- even aku lost some friends / people, tapi Allah hadirkan orang2 yang baik untuk aku. Selalu tolong aku masa susah, alhamdulillah.

- assignments aku banyak yang dapat markah tinggi alhamdulillah

-dapat join camping rekreasi. Perggh aku paling tak boleh lupa masa malam kebudayaan, aku and 5orang lagi kawan2 aku lead menari. Alahaiii hahhaha tapi best!!

So disebabkan perkara2 di atas, i learnt a lot! Azam tahun ni tak nak dah kena taik lagi untuk tahun 2018 ni hahhaha okay, aku nak list sikit lah azam aku. Insya Allah aku usaha nak capai lah insya Allah

- kawan dengan semua orang. Tapi jangan percaya 100% bcs for some people, their friends are their fav food. (Eh faham tak?)

-tak nak dah share rahsia dengan orang yang aku baru kenal only for months bcs even years pon boleh betray. Apa lagi yang baru kenal kan??!

-nak focus bebetol la kot dengan study. Since subjek dah makin tough ecspecially subject arabic phew!

-nak gain weight lagi! Sampai dapat 56-57kg!

-nak move on dari crush HAHAHHAHAHA k

-nak bagi muka flawless putih berseri supaya crush menyesal aicecececeh ye ye je

-nak menghayati lah course aku ni. Sebab ye lah nak buat camne lagi kan. Kena redha dan yakin inilah yang terbaik untuk aku.

Haaa tu je la buat masa ni yang aku terfikir. Insya Allah , dipermudahkan urusan. Doakan untuk aku ye. Aamiin

P/s: aku tunjuk result exam bukan nak menunjuk. Sebab bagi aku, takde sapa pon nak baca blog aku ni. Kalau ada pon orang terdekat or secret admirer kot hahahhahaha ececeh takde lah gurau je.


READ THIS ( CLICK THIS):

-AKU KURUS? SALAH KE?
Pengalaman berjerawat setelah pakai local product!!!

MORE TO READ :
-We went to Muzium Istana Diraja
-NANA TURNS 19
-Why I hate asrama 

1 comment:

dah baca , comment lah sikit ;)